Zel.am, akce Hamm-září 2006
Je čtvrtek 14. září, a já vyrážím ze Svinova pendolínem v 9:52, jedu poprvé pindíkem a tak jsem zvědavý jaké to bude...No, napoprvé se ČD moc neukázaly, za Olomoucí přestává pracovat klima a průvodčí nám nabízí přesednutí do jiného vozu. Jinak cesta probíhá dobře. V Ústí nad Orlicí zastavujeme a fíra podle mě 3x restartuje soupravu. Ptal jsem se na to průvodčí, ale přiznala jen jeden restart systému vlaku. No, asi nesmí mluvit. Nakonec tedy s 20 min. zpožděním dorážím do Holešovic. Přemýšlel jsem jak naplním svůj volný čas v Praze a rozhodl jsem se, projít trat z Holešovic přes Bubny na Masaryčku. Bubenské nádraží na mě dýchlo atmosférou starých časů, tamní pozemky ovšem dnes mají cenu zlata....
Ve 4 hodiny se setkávám s kámošem a jedeme do Chuchle s cílem projít spojku z Radotína přes tunel k mostu inteligence. Nakonec dojdeme až do Bráníka kde dáme večeři a unaveni jedeme do bytu na Letňany a spát, já ráno pokračuji v mé cestě mírnou oklikou do Německého Hammu a Pavel jde taky do práce.
Páteční ráno je slunečné a já vyrážím rychlíkem směr Plzeň kde chci přestoupit na R směr Chomutov. K mé velké smůle je zrovna výluka a já místo abych si projel dosud neprojetou trať, musím úsek Plzeň-Plasy absolvovat v karose....S mírným zpožděním se vydáváme z Plas směr Chomutov, hned za stanicí Plasy je moc pěkný úsek s tunely a mosty, někdy se tam musím zajet podívat a udělat pár snímků. V Chomutově přestupuji na R směr Ústí nad L. kde přestoupím do narvaného R směřujícího na Liberec. Holt je pátek a frekvence je silná, naštěstí jedu jen 20 minut do Děčína. Z Děčína mám v úmyslu večer pokračovat Copernikusem do Německa, zatím mám ale spoustu času a tak oblékám bezpečnostní vestu a jdu pěšky směrem ke st.hr. Provoz je perfektní, jeden náklad za druhým se střídá s občasným prosvištěním nějakého toho EC...sluníčko svítí, no prostě paráda.Když fotím náklad z německa a zrovna stojím u návěstidla s návěstí volno, zastaví u mě náklad, cca 2000 tun, proč je mi záhadou, fíra vylez do okna, já se ho ptám co je, proč jako zastavil, on jen něco zamumlal a rozjel to směr německo!? Napadá mě jen že dělal zkoušku brzdy, tohle je v předpise, ale kdo ví proč vlastně brzdil? Zpátky se stáhnu motoráčkem blíže k Děčínu, přejdu po mostě a přes tunel na Děčín-východní nádraží, tam je to paráda, silná minulost uzlu Děčín je vidět na honosných budovách a rozlehlém kolejišti.... V každém případě jsem se rozhodl, že si někdy vyhradím 2 dny a řádně prozkoumám a nafotím děčínský uzel, včetně přístavišť.Ale teď už je večer, můj NZ Kopernikus právě načas odjíždí do němec a já se vezu sním až do německého Hammu. Německá vlaková četa je perfektní, vlak je z Berlína povinně místenkový, průvodčí má dokonce seznam obsazených míst, které si dle aktuálního stavu odškrtává. Služby DB jsou na takové úrovni že průvodčí když vidí, že jsme v oddíle 4 lidé a vedle v oddíle jen 2, vybízí jednoho z našeho oddílu k přemístění, abychom měli větší pohodlí... Noční trasa vlakem na sedačku je mírně nepohodlná, ale co se dá dělat, na lůžko 1200 nemám a lehátko za 600 se mi zdá taky drahé. Do Hammu dorážím v 5 ráno a jdu konečně pracovat na burzu , to je taky důvod proč jsem sem jel. Večer, když směřuji domů, bohužel nestíhám ICE do Frankfurtu, kde bych přesedl na noční rychlík do Prahy, a tak musím vzít alepoň zavděk posledním ICE nach Berlin. Tam ovšem musím čekat od půlnoci až do 5 hodin ráno. No, aspoň jsem si prohlídl nové berlínské Hbf. Když tam fotí o půlnoci vlaky a kolejiště, budím mírnou pozornost u místní ochranky a policie, vše je ale ok. Nakonec se tedy opět Kopernikusem stahuji z Berlína do Prahy a potom EC Praha do Ostravy. Má 4 denní expedice Hamm-září 2006 byla tímto ukončena.
Ještě pár poznatků, náklady akce: 800 km z km banky, 200,- místenka na klopidlo, 130,- místenka na Copernikus, a 152 Euro za německé Eurodomino, takže celkem to firmu vyšlo asi na 5200Kč.
Ještě něco k ČD: Úmyslně jsem se předem informoval na cenu místenky na Copernikus, bylo mi sděleno že 30 Kč, i když se mi to nezdálo a namítal, že to asi stojí více, přesto trvali oborníci na informační lince ČD, že stojí 30 Kč. Skutečnost byla ovšem 4 Eura, cca 120Kč. další poznámka je k socialismu na hlaváku v Praze...marně jsem hledal volnou úschovní skříňku, jdu tedy k přepážce podej a výdej zavazadel, abych se zeptal jestli je tady i úschovna...za sklem se sedí u stolu, pije se káva a vládne u 4-5 zaměstnanců velké veselí, asi 50 sekund mě u okýnka vesele ignorují a já si schválně vychutnávám jestli budu muset pozdravit první já nebo oni. Jakožto klient ČD očekávám že budu pozdraven jako první já, to se ale hluboce mýlím.....takže zdravím s poklonou jako první já a dozvídám se, že oni tam nejsou od toho, a mám si dojít na Massaryčku kde je prý soukromá úschovna. Dovoluji si navrhnout nadřízeným těchto zaměstnanců ČD jejich propuštění pro § 53....i když uznávám že odbory budou značně proti.....Toliko Zel.am
Tak tímto jsem dorazil do Holešovic | Holešovice | Holešovice | Bubny | Bubny |
Bubny |
Bubny, vlevo trať směr Kladno | Bubny |
Bubny |
Bubny |
Bubny |
Neggreliho viadukt | |||
Massarykovo nádraží | Massarykovo nádraží | Hlavní nádraží | ||
Velká Chuchle | Velká Chuchle | |||
Chuchelský tunel | Chuchelský tunel | Chuchelský tunel | ||
Chuchelský tunel | Chuchelský tunel | Chuchelský tunel | Most inteligence | |
Pivovar v Bráníku | Bráník | Někde na trati Plzeň-Žatec | Někde na trati Plzeň-Žatec | |
Kryry | Chomutov | blížíme se k Chomotovu | ||
Chomutov
|
Chomutov
|
Chomutov
|
Chomutov
|
Chomutov
|
Ústí- západ | Děčín | Děčín
|
Děčín
|
|
Děčín
|
Děčín
|
Děčín
|
Děčín
|
Děčín
|
Děčín
|
Děčín
|
Děčín
|
Děčín
|
Děčín
|
Děčín | Prostřední Žleb | Prostřední Žleb | Děčín | Děčín |
Děčín | Děčín | Děčín | Děčín | Děčín |
Děčín | Děčín | Děčín | Děčín | Děčín |
Děčín | Děčín-východ | Děčín-východ | Děčín-východ | Děčín-východ |
Děčín-východ | Děčín-východ | Děčín-východ | Děčín-východ | Děčín-východ |
Děčín | Děčín | Děčín | Berlín Hbf | Berlín Hbf |
Berlín Hbf | Berlín Hbf | Berlín Hbf | Berlín Hbf | Berlín Hbf |
Berlín Hbf
|
Berlín Hbf
|
Berlín Hbf
|
Dresden
|
Bad Schandau |
u státní hranice | Copernicus se blíží k Děčínu | |||
Ústí | ||||
Index | ||||
Praha hl.n | Studénka |