Fotky z cesty do Hammu (Westfalen) z 10-12.9.2004
Tentokrát jsem jel z Ostravy přes Prahu-Děčín-Drážďany kde jsem nastoupil na palubu vlaku NZ 1978 Kopernikus, který pokračoval přes Berlin do Hammu a dále do Dortmundu.
Jaká byla cesta: Vzhledem k hezkému počasí v pátek jsem si dal pauzu v Ústí nad L. a nafotil jsem pár snímků. Pokračoval jsem potom EC 172 do Drážďan, vlak byl dost narvaný a tak jsem trasu do Sasské metropole prostál na chodbě. Nádraží v Drážďanech je v kompletní rekonstrukci což mě trochu zklamalo, měl jsem tam 3 hodiny čas a tak jsem aspoň prozkoumal nádraží a okolí...
Ve 21 hodin potom nastupuji do NZ 1971 a vlak se se zpožděním 20 minut vydává na svou dlouhou cestu. V Berlíně se ještě přidají další vozy ze severního Německa a ještě odněkud (nevím od kud) a 15 vozová souprava pak míří do Dortmundu. Berlínem se projíždí snad hodinu a je stále se na co koukat, prostě paráda, a to jsem jel v noci, ve dne to musí být ještě lepší. Zajímavé je, že po vyjetí z Berlína vlak stojí až po 5 hodinách v Hammu. Do Hammu jsme dorazili dříve o 25 minut. Luxus ve vlaku a celkový dojem je samozřejmě na 1.
Cesta zpět byla v neděli 0:30 z Hammu do Drážďan, opět vracejícím se NZ Kopernikus, do Drážďan jsme dojeli se ztrátou 20 minut. Přípoj na Prahu jsem měl až za 2 hodiny a tak jsem vlezl do nejbližšího osobáku a jel aspon do Bad Schandau, a tam potom počkal na EC směr Praha. Jenom jsme přejeli hranice a už začaly problémy- Děčín , čekáme 15minut, prý se zkratuje kabel na posledním voze, Ústí opět něco navíc, ,,super,, bylo že klima byla nastavena dost nizko a lidem včetně mě začala být zima, navíc se na našem svršku začaly otvírat okýnka co nebyly zamčené na kličku, průvodčí naštěstí dorazil po vyjetí z Ústí a dal věci dopořádku. Cestou do Třebové jsme nějaké zpoždění stáhli. Do Ostravy jsem dojel v 18 hodin ....Jízdenka stála Schona GR - Hamm zpáteční na NZ + 2 místenky cca 4900Kč + 480 Kč z KM banky, samozřejmě že to nešlo z mých peněz ale cestu mi platila firma( www.sweb.cz/biotech.biotech ), takže mrkněte na fotky, moc se mi líbí ta s nákladním vlakem na mostě v Ústí a ještě nejsou špatné kontejnery.Ještě malá poznámka pro paní z ČD centra v České Třebové! Zdá se vám normální kouřit na nástupišti a nevěnovat se práci-tohle by se jistě v Německu nestalo (anebo jen 1, potom už byste pracovala asi jinde) a další věc: ted k průvodčí z nejmenovaného EC, žvýká až se ji dělají boule za ušima-to vám byl pohled na blití-myslím si, že by se s tímto mělo něco udělat, vypadá to opravdu hrozně. Nechci rýpat ale některé věci mi prostě vadí, zvlášt když je sčím srovnávat, třeba právě s DBAG, i když jistě i tam mají svoje problémy.
Praha |
|
Těsně před Ústí |
|
Ústí nad Labem hl.n |
|
Na mostě přes Labe v Ústí nad Labem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spojka na Ústí nad Labem západ |
|
|
|
Dráždany hl.n |
|
Dráždany hl.n |
|
Dráždany hl.n |
|
Dráždany hl.n |
|
Dráždany hl.n |
|
Dráždany hl.n |
|
Dráždany hl.n |
|
Dráždany hl.n |
|
Dráždany hl.n |
|
Bad Schandau |
|
Bad Schandau |
|
|
|
|
|
|
|
zpět na index |