Zel.am
Akce Ivančický viadukt a Litice nad Orlicí

srpen 2006
Všechny fotky o šíři 1240 pixelů, ideální pro 19" monitory,

Liborův pohled na akci, odkazy jsou platné pro grafikon 2005/2006
Doma už začíná pálit dobré bydlo a tak se s kamarádem Víťou alias Zel.amem domlouváme na další vlakový výlet. Samozřejmě nesmí chybět nějaká ta umělá železniční stavba, proto za cíl naší cesty volíme Ivančický viadukt. Sraz volíme ráno v Otrokovicích.

Na nádraží se pokouším zakoupit týdenní síťovou jízdenku se slevou Junior, ale paní v mezinárodní pokladně stím má velký problém. Navrhuji jí, aby mi vypsala jízdenku ručně. Po ránu bývám nevrlý a po sdělení „já to vypsat nemůžu“ se mi zrychluje tep. Po pěti minutách a asistenci kolegyně se konečně vše podařilo a já mám jízdenku odnikud nikam na celý týden. Víťa se ptá „Cos tam prosímtě dělal“, nechápe. Jenom lituji cestující, kteří vlakem nejezdí tak často jako já a jsou vydáni napospas těmto pracovnicím.

Usazujeme se v kupé a pohodlně si svištíme vstříc Břeclavi v R 900. Podél Moravy se po ránu válí chuchvalce mlhy, takže je jízda krásná i na pohled. V Břeclavi napočítáme snad čtyři Taurusy, jeden slyšíme při rozjezdu a ten zpěv tyristorů nemá chybu. Fascinuje mě i staniční hlášení v německém jazyce, kterým hlásí náš EC 136 Slovenská strela/EC 76 Antonín Dvořák.

Nechávám Víťu fotit a sám vlezu do „Dvořáka“, který ještě posunka vytáhne na kútské zhlaví, aby jej spojila se „Strelou“. Anglofonní cestovatelky jsou ovšem vyděšené, pohybem zpět na Vídeň a tak jim musím situaci vysvětlit. Zkouška brzdy a už jedeme v rakouském voze s otevíracími okny, jediným takovým v soupravě; ovšem pozor, nejezdí pravidelně. V Brně je poránu na nádraží šrumec a vjezdové na hlavní nám návěstí stůj a tak vyskakujeme z vlaku již na zhlaví, opět k úděsu slečen z posledního kupé.

Na vlak do Střelic, kde se chceme zastavit po cestě, máme ještě čas a tak prolézáme nádraží a fotíme. Po zakoupení drobných zásob v předraženém bufetu JLV nastupujeme do vlaku Os 4826 s cílem vystoupit v Omicích. A to s vědomím, že ZEL.AM pojede jednu zastávku ze Střelic „načerno“. Pan průvodčí je přísný – pánovi, který si jízdenku IDS JMK neoznačil, odmítá takový doklad uznat. Nás zase upozorňuje, ať ve Střelicích přestoupíme. Tam křižujeme protisměr do Brna, trvá to pár minut. Po odjezdu ze Střelic jak napotvoru prochází průvodčí opět náš vůz a když vidí Víťu tak řve, že mu přece říkal že musí ve Střelicích přestoupit, prostě Zel.am dosta za uši jak malý kluk. No nic, zastavujeme v Omicích už si to vykračujeme pěšky zpět do Střelic, což jsme chtěli. Po cestě míjíme lom, ale buď velmi nekvalitní nebo již téměř vytěžený, protože je samé bláto. U opěrné zdi před Střelicemi potkáváme krásný, nefotitelný náklad směrem na Moravské Bránice a snažíme se také ulovit pár fotek.

Ze Střelic se konečně přesouváme do kompletně mechanických Moravských Bránic vlakem Os 4444. Zde hned po příjezdu plníme naše nenasytná břicha klobáskou z místního bufetu, která byla mimochodem skvělá. Jdeme asi dva kilometry směrem na Hrušovany nad Jevišovkou a už jsme u Ivančického viaduktu. Je to celkem macek – délka 373,5 m, výška 42 m, šest polí a dolní mostovka. Hned vedle tohoto mostu z roku 1978 je torzo jeho předchůdce z roku 1870. Most přejdeme a v lesích na stráni za  hledáme místo k focení viaduktu. Po půlhodině bloudění v oboře či bývalém vojenském újezdu to vzdáváme, ne a ne najít flek. Jdeme do Bránic, opakujeme úspěšnou klobásku a stahujeme se vlakem Os 4449 do Brna. Dále vede naše cesta vlakem Os 4754 do Babic n. Svitavou, kde si prohlédneme dva tunely, které evidentně slouží jako korzo pro některé odvážlivce. Trochu zmokneme a vracíme se Os 4711 do Brna, mám tam mít totiž zařizování. Poprvé se tedy loučíme, abychom se za půlhodinky shledali v R 739 a jedeme spolu do Přerova a pomalu po cestě plánujeme další akci. Cesta vlakem z Brna na Přerov je nekonečná – co taky chcete když se vám rozhodí grafikon a musí se operativně křižovat, že?.V Přerově se Loučíme, já jako Libor jedu Otrokovice a Víťa se veze dále brňákem k Ostravě. Abych zhodnotil akci, hodně zážitků za pár kaček, prostě bomba.......
 

Suchdol nad Odrou, 140 nás předjíždí Košičan Přerov Otrokovice
Otrokovice Otrokovice Otrokovice
Otrokovice Břeclav Břeclav
Břeclav Střelice Střelice
Střelice Střelice Brno
Střelice Střelice Střelice
Střelice Střelice Moravské Bránice
Ivančický viadukt Ivančický viadukt Ivančický viadukt
Ivančický viadukt Ivančický viadukt Ivančický viadukt
Moravské Bránice Babice nad Svitavou Babice nad Svitavou
Babice nad Svitavou Babice nad Svitavou    
Tyto 3 fotečky z mého archívu jsou exponované kolem roku 1988, to ještě stál viadukt v plné kráse    
 

Litice nad Orlicí

 z akce existuje video, trasa na nákladu z Lichkova do Letohradu (mpeg4, 20,7MB), link poskytnu jen prověřeným osobám, chráním tak jisté lidi před problémy ze strany vedení ČD

Česká Třebová Česká Třebová Česká Třebová
Potštejn Potštejn Potštejn
Potštejn Litice nad Orlicí Litice nad Orlicí
Litice nad Orlicí Litice nad Orlicí Litice nad Orlicí
Litice nad Orlicí Litice nad Orlicí Litice nad Orlicí
Litice nad Orlicí Litice nad Orlicí Litice nad Orlicí
Lichkov Lichkov Lichkov
Vlevo trat do polského Medzilesie, vpravo do Dolní Lipky Lichkov, hranice s Polskem Lichkov, hranice s Polskem
Lichkov, hranice s Polskem Lichkov, hranice s Polskem Lichkov, hranice s Polskem
Lichkov, hranice s Polskem a Libor, ten vlak nás perfektně překvapil... Vlevo trať do polského Medzilesie, vpravo do Dolní Lipky Vlevo trať do polského Medzilesie, vpravo do Dolní Lipky
Lichkov Lichkov Lichkov
Lichkov Lichkov Lichkov
Lichkov Lichkov Dlouhá Třebová
Dlouhá Třebová Česká Třebová Česká Třebová

 

Česká Třebová Česká Třebová Česká Třebová
Česká Třebová Česká Třebová Česká Třebová
Česká Třebová Česká Třebová Česká Třebová
Česká Třebová Česká Třebová Česká Třebová
Česká Třebová Česká Třebová

index:

www.zelam.web2001.cz