Zel.am....Akce Jablonovský
tunel, 23-25.6. 2006
Účastníci akce:Libor, Zel.am,
J.J.Rambo a Pavel
Všechny fotky mají šířku 1280 pixelů
VIDEA
jsou ve formátu Mp4, pro přehrání souborů Mp4je vhodný přehrávač Neroshowtime z balíku Nera
Konečně nastal čtvrtek a s ním dlouho chystaný start akce JABLONOV 2006.
Kámoše Libora který je donucen špatným spojením na náš raní rychlík přespat u mě
v Ostravě, jsem počkal na Svinově. Ve Svinově jsme se pokoušeli získat nějaké
informace v mezinárodní pokladně, ale paní v kase byla hodně arogantní, takže
nákup jízdenek odsouváme na ráno. U Víti se zbavujeme baťohu a na kolech se
vydáváme zkontrolovat železnici v nejbližším okolí, jmenovitě most přes Odru na
hlavní trati v Mariánských Horách a následně trať ze Svinova do Děhylova na
opavské trati.Večer řádně unaveni usínáme a těšíme se na ráno.
Pátek 23.6.2006 Budíček 2:50. Tramvají se přesouváme na Svinov, kde se setkáváme se zbytkem naší expedice – Martinem a Pavlem. Kupujeme si lístek na trasu Čadca Gr. – Margecany – Košice – Fiľakovo – Zvolen – Žilina – Čadca Gr., který nás se slevou CityStar stojí cca 620 Kč na osobu. Nastupujeme do R 423 CASSOVIA a sledujeme, jak vycházející slunce a naše bdělost bere poslední šance trvaleopáleným zlodějíčkům. Za Třincem už se krajina začíná přibližovat našim představám. Martin má řízky( po dlouhém přesvědčování se nám podařilo ho přesvědčit že dělit se je správné) a Pavel čtyři rohlíky. Víťa má čokoládu a Libor jen vodu a cigarety.(tady se dělit nebylo třeba) Nákladní doprava po cestě je slabá, do Margecan za celou dobu nepotkáme víc než pět nákladů. Ještě netušíme, proč tomu tak je, i když by jsme mohli. Ve stanici Štrba po odjezdu na přivolávačku prudce zastavujeme a jsme vypravováni nadvakrát; důvod netušíme. Následuje delší pomalá jízda, při které máme čas si prohlédnout pracovní činnost zaměstnanců ŽSR. Žasnu, když vidím deset mužů plenících porost, kterým je přidělena jedna sekačka na trávu – holt, na chleba se tvrdě dělá.
Jsme v
Margecanech. Po nákupu v místním koloniálu jdeme pěšky po trati směrem na
Gelnicu, abychom se ubytovali na břehu přehrady. Po nejnutnějším pobytu a
osvěžení se vydáváme zpět na hlavní trať. Procházíme Margecanskou zastávku a
noříme se do tmy 3410 metrů dlouhého dvoukolejného Bujanovského tunelu. K našemu
štěstí potkáváme snad 6 vlaků přímo v tunelu. Nadšení je takové, že se někteří
odvažují fotit vlaky s bleskem, což každého strojvedoucího jistě potěší. (video
R mezi tunely, a zde pohled na
R
vyjíždějící z Bujanovského tunelu))(Tímto
se fírům omlouvám za Martina, vynadal jsem mu a slíbil že už to příště neudělá).
Dojdeme až do zastávky Ružín, za kterou je famózní ocelový viadukt s horní
mostovkou(4x 60 metrů), kde se delší dobu zdržíme. Někteří z nás jen
klidně pozorují provoz z břehu, odvážnější se nebojí vyčkat
vlak na mostovce ve
výklenku a nejodvážnější Víťa vykonává kontrolu na revizní lávce. Z tohoto
kouzelného místa nás vyhání počasí a únava do vlaku Os 7810, který nás odváží
zpět do Margecan. Na ubikaci se Martin s Pavlem už začínají připravovat na další
den spánkem,(hovno vydrží) ale Libor a Víťa ještě vyráží zpět do Margecan, kde
kecáme se signalistou a projdeme kousek trati směrem na Krompachy ke starému
viaduktu. Cestou Víta natočí nějaká videa...třeba
R 424 Laborec Stejnou cestou se vracíme zpět.
|
|||
Žilina | Strečno | ||
Štrba, odjezd na přivolávací návěst | Za Štrbou | Za Štrbou | Štrba |
Pavel zkouší vestu | Pavel s Liborem | Margecany | |
Margecany | Chata RELAX | Margecany | Margecany |
U Bujanovského tunelu | Margecany | Excelsior právě vjíždído tunelu | Margecany zast. |
Ružínský portál Bujanovského tunelu | |||
Ružín | Ružín | Ružín | |
Ružín | Ružínský viadukt, pohled z revizní lávky | Libor a jeho kaskadérské kousky | Ti méně ovážní sledují zel.ama jak se to dělá.... |
Mezi nosníky viaduktu | |||
Martin |
|||
Banán se vrací z Margecan kde dovezl R Horehronec z Košic | Západ slunce v Margecanech | Manipulák | Margecany |
Margecany | Margecany | Margecany | Margecany |
Margecany | Libor v akci | Starý most KBD | |
US STEEL | Na jižním tahu | ||
Budíček
4:20. Již známou cestou po trati jdeme do Margecan na nádraží. Automat na
kafe nejede, zato R 613 ZEMPLÍN ano, protože hodně místních je i v sobotu
lačných po práci v Košicích. Pavel vtipkuje, že Košice mají 300 000
obyvatel, ale jen od šesti do dvou. Ještě doufá, že nebudeme dále
pokračovat „motorem“ (812+011), k čemuž – k mé radosti – dochází. Osobní
vlak č. 6402 s námi uhání po takzvaném „slovenském jižním tahu“, pan
průvodčí Ludvík Körtvélyesi je profesionál. Ovšem na otázku, jak jezdí
náklady nám odpověděl „Tu cez víkend nič.“. V tom potkáváme noční rychlík
POĹANA, opravdovou perlu této krásné trati. Škoda, že nás překvapil a
nepovedly se snímky. Ovšem dále předjíždíme soupravu „wapek“ (pro později
narozené „fallsů“) mířící pravděpodobně do místního lomu, lokomotivní
vlaky ve složeních 751 a 4x751, ještě křižujeme se směskou do Košic.
Vystupujeme ve stanici Jablonov nad Turňou (v IDOSu nesprávně Jabloňov) a
s batohy na zádech stoupáme k tunelu u výhybny Tunel. Zde je provedena
hromadná fotoakce zrychleného č. 1823
IPEĹ a následně vstup do 3148 metrů
dlouhého jednokolejného tunelu. V tunelu jsou velmi mělké výklenky, zato
je tam funkční osvětlení. Procházíme až do stanice Lipovník, kde
zachycujeme další dva nákladní vlaky. Zde se také dozvídáme, že důvodem
zvýšené nákladní „premávky“ je stavba koridoru v Pováží a s tím spojená
snaha odlehčit hlavní trati. |
|||
Jablonov nad T. | |||
Jablonov nad T. | Výhybna Tunel | ||
V Jablonovském tunelu | |||
Lipovnický portál | Lipovník | Lipovník | |
Čeká se na taxi | Rožnava | Rožnava | |
Rožnava | |||
Zvolen | Zvolen | Pavel to vzdává a opouští nás | |
Harmanec-jeskyně | Mezi Grehelskými tunely | Harmanec-jeskyně | |
Mezi Grehelskými tunely | Mezi Grehelskými tunely | Před Dolným Harmancem | |
Tufenský tunel | Na prodej | ||
Neděle 25.6.2006 Dnes jsme se vyspali královsky. Vstáváme okolo půl osmé, snídáme a chystáme se projít nejdelší tunel v síti ŽSR. Před Bystrickým portálem si počkáme na IC 140 DETVAN, který, jak tvrdí Víťa, „musíme fotit povinně“. Martin se rozčiluje, že jede DETVAN tak brzo ráno, nebude mít totiž nasvícené čelo. Mě to je jedno a tak si každý vybíráme svůj flek a fotíme co nejlíp to jde. Tunel Dr. E. Beneše, 4698 m dlouhý, zdoláváme za necelé dvě hodiny. Bohužel jsme nemuseli použít ani jednou výklenky, protože v neděli je provoz více než slabý. Na Čremošném se občerstvujeme v hotelu a vyrážíme na osobní č. 7303 zpět do Jaskyně. Najíme se dole v bistru u cesty (doporučuji-chutné jidlo i dobrá cena) a vyrážíme na vlak domů. Osobní č. 7302 nás dopraví do Turčianských Teplic, následuje zrychlený č. 1842 TURČAN do Žiliny, kde se naše výprava dělí. Libor pokračuje R 242 FATRA do Přerova a dál totálně naprásknutým R 701 ŠOHAJ do Otrokovic, Martin s Víťou čekají na IC 146 HRADČANY do Ostravy. Od Jablunkova je značné množství pomalých jízd a naše zpoždění pomalu narůstá. Ve Svinově ještě naposledy cvaknem poštovní spořitelnu a jde se domů. Nejlepší bylo že nás ještě na konec akce kdy jsme prošli nespočet tunelů a mostů nás seřvala ženská na Svinově že jedeme přes koleje, načež mě napadlo že ukazát ji fotky a videa na fotáku, tak ....... Co říci závěrem......SUPER akce a už se těšíme na další expedici, tentokrát na rakouský Semmering |
Další fotky na které už jsem neměl sílu je zařadit....
Jablonovský tunel, strana lipovnická |
3 veteráni... |
Lipovník |
Rožnava |
výhybna Tunel |
|||
Harmanec Jeskyně a Detvan |
Mezi Japenskými tunely |
Lipovník |
Lipovník |
Rožnava |
Lipovník |
Lipovník |
Lipovník |
Harmanec Jeskyně |
Libor |
Mezi Japenskými tunely |
Harmanecký 2 |
Dolný Harmanec |
Poslední osobák z Bystrice |
||
Dolný Harmanec |
Libor nás opouští v Žilině |
Ostrava-Svinov |
|
Čremošné |
Detvan před Túfenským tunelem |
větračka ve 14 |
|
|
|||
Únava? |
Margecany |
Sprivodca osobáku z Košic |
|
Margecany |
Margecany |
||
Jablonov, výh.Tunel |
Lipovník |
||
Detvan na Jeskyni |
Čremošné |
Jablonov, výh.Tunel |
Margecany |
|
|
zpět na index |
|
Turč. Teplice |