Zel.am aneb Vítkovice Doprava, a.s.
SEO
Počítadlo založeno 24.2.2015

 


VZD (Vítkovická závodní dráha) je historický název pro nynější společnost Vítkovice Doprava, a.s. Tato obsluhuje převážně veškeré vlečky ostravských vítkovických závodů, dále vlečky Evrazu a Ferony, zajíždí i na vlečku společnosti ArcelorMittal k obsluze vítkovické kovárny která je v areálu ArcelorMittal v Kunčicích, obsluhuje také vlečku TATRY Kopřivnice a další vlečkové provozy. Jde rozsahem o obrovské kolejiště o délce zhruba 7,3 km, sestávající z těchto nádraží či dopravních obvodů. Jde od začátku vlečky o Dolní nádraží, nachází se  nedaleko nádraží sždc Ostrava-Střed, na toto nádraží přijíždí a odjíždí zátěž předávaná ČD Cargem nebo OKD Dopravou, kdysi největší nádraží s vjezdovou, relační, a odjezdovou skupinou. Také zněj vychází spojka na haldu do Hrabové. Dále následuje Východní nádraží, to je kolejiště poblíž nádraží SŽDC Ostrava-Vítkovice, tato stanice nyní slouží pouze pro křižování nebo předjíždění vlaků. Dále následuje Západní nádraží, zněj se obsluhuje Elektrohuť a závody Těžké mechaniky, kovárna a kalírna, občas se zde přistavují i vozy s lupkem pro šamotárnu. No a následuje nejvytíženější nádraží společnosti-Horní nádraží, na něm se zpracovává největší díl zátěže, váží se zde také úředně vozy. Z Horního nádraží obsluhuje největšího zákazníka, ocelárnu  a válcovnu Vítkovice Steel,  vlečku Ferony, vlečky kotlárny, rourovny Třineckých železáren v Dolní oblasti, stavební oddělení a další...VZD v lepších dobách měla na  směně  v provozu najednou i 55 lokomotiv, ale kdeže nejlepší časy jsou? Firma vystupuje momentálně pod názvem Vítkovice Doprava, a.s., 100 % vlastníkem společnosti jsou Vítkovice Machinery Group. Vítkovice Doprava, a.s. vlastní i podúrovňový soustruh pro opracování soukolí, má své depo kde provádí údržbu a opravy lokomotiv a vozů.
Fotky budu postupně dle času a nálady přidávat. Zel.am

NEW.....A co je nového u vítkovické dopravy?

 
  • Od léta 2015 má dojít opět k uzavření Ocelárny, tentokrát zdroje tvrdí že již definitivně a napořád.

  • Leden 2015, Odvolán ředitel Trejbal!!!

  • Září 2012. Velká plynovka odjela na zkušební provoz do Bohumína, nicméně tankovat CNG jezdí pravidelně k nám na Západní nádraží.

  • Červen 2012, přímo z ostravského výstaviště dorazila do depa k provozním zkouškám akumulátorová posunovací lokomotiva A415 společnosti Arrow Line.

  • Červen 2012, a je to tady, z CZ loko dorazil nový plynový stroj, další řada 714.811, tentokrát přestavba přímo z Pilštika co nám stál v zababově za depem...stroj živí 1 CNG motor Caterpillar o výkonu cca 500kw.

  • Květen 2012, velká plynovka opět v provozu, zatím šlape parádně!!!

  • Únor 2012. Vzhledem k silným mrazům které dosahují až k -20 st.C. je omezena dočasně kvůli praskajícím kolejnicím rychlost na vlečce na max. 20km/h. Pro přepravu sur. železa ve veronikách pak na max. 10km/h. Není se čemu divit, lidé venku, technika i koleje dostávají v těchto mrazivých dnech pěkně zabrat a všichni už máme těch mrazů plné zuby.

  • A je to tady, Tygr, nyní již s označením 740.880 dorazil v polovině prosince na vlečku a po krátké karanténě a drobném ošetření byl vypuštěn z klece depa do výběhu vlečky, nutno dodat, že mu to zezačátku trošku klouzalo ale po zastřižení drápků už šlape jak má.

  • Velká plynovka má problém s jedním z motorů, dočasně mimo provoz. Jedná se s výrobcem o uznání záruční opravy.

  • Prosinec 2011, Plynovka 714.010-6 řečená Ronson nebo velká plynovka bývá letmo nasazována do zkušebního provozu na vlečce.

  • V polovině prosince 2011 dorazí ze střední opravy stroj T448.088, měl by být s obrázkem tygra na kapotáži v rámci pokračování našeho vítkovického zvěřince.

  • Listopad 2011, změna na ředitelské funkci, nastupuje Ing. Zdeněk Trejbal Ph.D. Osobně mám pocit podle dosavadních opatření ředitele, že změna bude k lepšímu, no uvidíme!

  • 29.9.2011.  Velká plynovka odjela na strojírenský veletrh do Brna.

  • Od září 2011 došlo k navýšení provozu o další lokomotivu na pracovišti Huť na Západním nádraží, toto má souvislost s uvedením nové rychlokovárny do provozu od 1.10.2011

  • Pracuje se , jak já říkám na velké plynovce, přestavba z ř.714.010-6, mašina se dvěma CNG motory Tedom už je téměř hotová, zbývá doladit souhru obou motorů a elektroniku, toto je bohužel asi to nejtěžší co techniky čeká, poté by měla plynovka jezdit půl roku zkušebně u nás na vlečce snad ve válcovně, později snad v Bohumíně a nakonec u svého zákazníka na posázavském pacifiku. Stroj to bude parádní, silná mašina s rychlým startem, elektrickým brzdičem a elektrodynamickou brzdou, dobrý výhled, minimální emise, ekonomický provoz, bylo by fajn kdyby zůstala na naší vlečce navždy.

  • Vítkovice Doprava, a.s. provedly rekonstrukci lokomotivy řady 212 , původem z depa Cheb. Byl dosazen nový motor s pohonem na CNG firmy Tedom s výkonem 250 kW vzhledem k původní převodovce která na mašince zůstala nezměněna byl výkon motoru elektronicky snížen na 180 kW. Prezentační video k uvedení lokomotivy do provozu najdete zde. Nyní po nasbíraných zkušenostech se Vítkovice pustí do výkonnější lokomotivy, více prozradím později.Vítkovický zvěřinec lokomotiv bude v nejbližší době rozšířen o slona. Na mašince se již pracuje.

  • V nejbližší době dojde k uzavření haldy v Ostravě-Hrabůvce, odpad se bude poté vozit na haldu společnosti Arcelor Mittal. Takže kdo fotíte náš vítkovický lokomotivní zvěřinec, těšte se na nové záběry v místech kde dosud naše krásné mašiny nejezdily.

  • Od listopadu 2010 došlo k obnovení dodávek surového železa Veronikami z Mittalu do Evrazu, takže kdo máte rádi stakot 2x12 náprav za sebou, určitě si koncert nenechte ujít, doporučuji buď most na spojovací koleji přes Ostravici, nebo Dolní zhlaví Východního nádraží, tam si užijete větší provoz jednak pro fičící vlaky rychlostí až 80 km/h na trati SŽDC Vítkovice-Kunčice, dále zažijete koncert 740cítek na stoupání 16 promile z Dolního nádraží a do toho vám občas zaduní Veroniky ze spojovací koleje Mittal-Vítkovice...DOPORUČUJI.

  • Únor 2011. Můj oblíbený stroj T448.088 odstaven pro poruchu na generátoru a na jednom z trakčním motorů do ,,Zababova kde bude čekat na generální opravu.

  • Září 2011, stroj T448.088 odjel do střední opravy, jaké zvířátko se na něm následně v novém laku objeví není zatím rozhodnuto.

 

foto Zel.am 2009-2010

Založil jsem nové stránky zaměřené na historické fotky z éry VZD, klikněte prosím na černobílý proužek fotek o něco níže...Zel.am

Podařilo se mi získat od laskavého pana Peláka z Ostravy, bývalého zaměstnance VZD tento dopravní předpis platný od 1.5.1907. Zajímavé je, že tenkrát se dopravní řád vešel na 40 stran, jednoduché a věcné, cituji příklad... osoby krátkozraké, nahluchlé, barvoslepé a opilci nesmí být do služby připuštěny.... tak to má být!!!

 

 

Jistě je všem příznivcům železnice známo, že většina slangových výrazů použivaných u železniční dopravy pochází z němčiny. Pro všechny zájemce jsem naskenoval velice zajímavý
Německo-český slovník železniční z roku 1923
ve kterém najdete většinu slangu používaného na dráze v provozu. Zajímavé je, že výrazy se přesto v různých oblastech Republiky odlišují.
Například zde uvedu pár příkladů slangu z vítkovické dopravy které by jsme na jiných vlečkách pravděpodobně neuslyšeli.
Velice častým slovem je prellbock, česky zarážedlo kusé koleje, lidově šturc, v doslovném překladu z němčiny pak zarážedlo nebo narážecí koza.
Dále se velmi používá výraz foraus, ve smyslu posunovač jedoucí na čele sunutého dílů, nebo taky ve smyslu vůz jedoucí na čele sunuté soupravy...
Další výraz margírovat je užíván ve smyslu připravit vlak před kutálením, jako povolit šroubovky, odfoukat brzdové válce a omrknout co kam půjde...

Videa
najdete na mém kanále Youtube

Fotografie, rok 2011+2012

         
   
Medvěd a jeho zátež, obří odlitek...        
3 snímky z 30.9.2012,  stroj byl původně nasazen na výkon železného, kdy v 19 hodin odvezl 4 prázdné veroniky na Mittal a ukončil tak navždy přepravy surového železa do Vítkovic Poté byl nasazen ke složení 13 vozů bram na koleji k11 ve válcovně  a kolem 23 hodiny bylo pomalu hotovo.
Zbývá ještě postrk na Feronu kde poslední dobou dojíždí značná zátěž až kolem 100 vozů denně.
Zde vozy z Ferony miří zpět do Košic  
Několik záběrů z 29.9.2012 Jde o předposlední směnu v přepravách surového železa v historii výroby oceli ve Vítkovicích, od října 2012 ocelárna údajně končí a to na pořád a definitivně, pravdou ovšem je, že těchto zpráv o zastavení ocelárny už bylo několik a nakonec ocelárna po nějaké delší odstávce opět jela..., no uvidíme co přinese čas. Mittal, Severní nádr., jezdí se proti stůj, neviditelní opět vybrali měď a zabezpečovačka je ochromena.Ochranka tam sice je, ale jaksi nemůžou být všude že?
Ranní sluníčko a cersta přes most via Ostravice, kouzelná podívaná pro všechny romantiky, tohle mi bude chybět. Zde již připravená zátěž pro Vítkovice, nedalo mi to a musel jsem to vtom slunci cvaknout.     Zde v tomto místě začíná spoj. kolej značně stoupat, tady je nutno nasadit plný výkon mašiny a zátěž cca 500 tun vyhrabat s úžasnou rychlostí do 20km na kopec...tohle místo jsem měl rád. Od září tam dali kvůli rozhledovým poměrům na přejezdu jen 10 km/h a tak se začíná rvát až od přejezdu, za mokra docela problém...
Mittal, pod Vys. pecemi 729 právě zvážila verony a odstaví je na 11 koleji     Mittal
Mittal-Severní nádr. Vlastik jede, příčná závora zatím celá, ovšem za 10 hodin bude vše jinak... 714.811 CNG krátce po příjezdu do vítkovického depa, červen 2012    
5 záběrů z mrazivého dopoledne 11.2.2012. Dolní nádraží. Ten den bylo neuvěřitelných -19 st.C. Ocelárna Evrazu ovšem pracuje i v těchto silných mrazech, zde železný čeká na vylití veronik. Všimněte si bílého kouře z výfuku lok., za těchto mrazů jsem měl občas pocit že parní trakce neskončila v ČSSR v roce 1980. Ferona

 Příjezd na Dolní n. byl okořeněn čekáním na stůj u vjezdu.

4x z pracoviště zvaného konti, zde v hale se nakládají bramy k odvozu do válcovny Příjezd do haly je okořeněn velmi ostrým obloukem.   Souprava se po složení vrací k nakládce.
Tygr konečně vypuštěn z klece depa do výběhu vlečky... Z počátku mu to na sněhu poněkud klouzalo, po zastřižení drápků už šlape jak má...      
4 snímky ze zkušebního provozu lok. ř. 714.010.s CNG pohonem.
Měl jsem možnost osobně poznat stroj při posunu ve Válcovně, dojmy jsou velmi kladné i když mašinka má ještě mouchy jako každý nový nebo rekonstruovaný stroj,  ty se ale doufám postupně vychytají...
Jako klady bych uvedl tichost obou motorů, ekonomický provoz, takřka nulové emise z CNG, kdy z výfuků jde opravdu snad jen trošku vodní páry, skvělý výhled ze stanoviště, teplo na stanovišti, EDB a další. A sílu to má jako hrom!!! Rozjezd 700 tun zátěže na stoupání 16 promile navíc v oblouku, to je na 500 kW výkonu úctyhodné. S jedním motorem o výkonu 250kW jsem u posunu jezdil běžně v rovině se zátěží 900 tun .
Mittal váha Nádherné sluníčko doprovází 740.660 při foukání vlaku na |Dolním nádraží. Elektrohuť, kolej h10 T239.1010 čili 239.5010 EVS květen 2012
    Lego 1010 před kovárnou ve Vítkovicích Mittal Mittal, vítkovické zhlaví dopravny Sever
         
      Avataři na Dolním odvážejí prázdné wapky. Co říkáte na nový lak?  
    Pavel na konti, konečně se dostal z Nové haly ven    
660tka Zátiší se sloupy na bývalém osobním nádraží   Snímeček z Nové huti Lakšmíta Mittala Dolní, východ s Lumírem V.
A tady něco pro Luboše, ranní světlo nic moc, bohužel. Západní, h7   Horní  
Štramberák čeká na volno směr OV Zde štramberák již zpět s vápnem na Západním nádraží Tome, vítéj na směně A Úzká, mašinka posunuje s  loženýmy opleny se štětovnicema Zde opět úzká při přepravě šrotu pro konvertory ocelárny, říkáme tomu koryta
Šrotiště, v pozadí šibuje úzká s korytama Konti mašinka se vrací na b4 Hutní lego na koleji h3 před váhou čeká na naložení rakety...    
  Autor webu, zde zachycen na 729.504, Východní nádr., foto Tomáš Drápal Mittal Podzim se blíží, srpen 2011 Stroj přezdívaný druhá huť před chvílí přistavil vápno k vykládce na koleji h12 ocelárny...
        Traťový stroj bere východ na Dolní nádraží, zde kříží tramvajvou trať na ulici Ruské
        Avatar se vrací po soustruhu
Železný na Západním nádraží, tentokrát se třemi veronikami Depo, po ranní směně 23.5.2011 Západní Západní Západní
Štramberák na Východním nádraží 729.616 na mostě přes Ostravici Mittal Železný na Mittalu Cestou z haldy Hrabůvka
Úzká Evraz        
5 snímků z deštivého dne, 660tka  táhne vedená zkušeně Lumírem východ na Dolní Celý den lilo jako z konve, atmosféra snímků to jasně dokládá, ty slovinské vozy jsou parádní a na naší vlečce jsou vidět minimálně.     Kovárna se vrací z Kunčic
5 snímků ze dne otevřených dveří, je 1 Máj 2011        
U haldy v Ostravě-Hrabůvce můžete potkat i stroj řady T419 14.4.2011 probíhaly zkoušky nového ešusu, lok řady 729 sune ešus ze spojovací koleje Vítkovice-Mittal na ostravské vítkovické nádraží Zde již souprava po odvěšení poblíž perónů, Ostrava-Vítkovice SŽDC Na tomto snímku se jednotka vrací zpět do výrobního závodu po zkouškách Náklad vjíždí na Východní nádraží na 1 kolej
Večerní snímek ze šrotiště Evrazu, k15   Medvědi tlačí vozy po obsluze rourovny, zde u kříže před Horním nádražím T419 obsluhující válcovnu v místě zvaném třetí zářez Západní nádraží
Evraz, šrotiště, kolej k15        
Železný míří k ocelárně Evrazu     A zde již s prázdnýma Veronikama točí železný další nekonečné kolečko Evraz-Mittal Medvěd se vrací strojně z Dolního nádraží
Horní nádraží, kolej k13   740.631 Traťový stroj šibuje na Horním  
Dispečerský stroj odvezl zátěž na Feronu a strojně se vrací zpět Válcovna a konti v jednom posunovacím obvodu, je třeba se domluvit, zákon schválnosti praví že buď nejede nikdo nikde nebo najednou všichni potřebují na stejné místo 2 x mašinka konti s Jarkem Kohlerem, zde u budovy nových šaten Horní nádraží Stavědlo 1 a váha na Horním nádraží
2 snímky z industriálního prostředí v ocelárně Evrazu,
zde kolej směřující na takzvané mosty, koleje a8+a9 kde se naváží k vykládce vápno, koks a jiné přísady
 
Traťový stroj 740 660-6 sloužící noční směnu na Horním nádraží právě odpočívá v takzvaném židovi při provozní přestávce
2 záběry ze skladiště, Evraz Zatímco kluci od posunu odstraňují drobnou závadu na voze, já se kochám stoletou atmosférou této staré haly, kolik milionu tun železa již touto halou prošlo? Fotit v těchto podmínkách s protisvětlem je velmi složité
Nosorožec potahuje vozy Na při nakládce bram na koleji k11 Mobydick přivezl z Polanky šroty pro Evraz a po odstavení ze soupravy míří do depa K11+stará k7 K11+stará k7 K20, válcovna mašinka uklidila vozy z 1 koleje na takzvaný zadek a jede depo
3 snímky z nakládky bram pro italského zákazníka, zde na koleji k11 mašina potahuje 9 vozů řady Na při nakládce bram k11, přejezd Naložené vozy čekají se strojem T419 na 14 koleji až se uvolní zhlaví, po spojení s 12 kolejí odjede souprava o 18 vozech řady Na s hmotností cca 1522 tun na Dolní nádraží Začátek vlečky u válcovny Válcovenský stroj...
  Konti jede na pancéřovou Ferona Evraz, kolej k15 Zamžené ráno, pohled ze stavědla II.
Momentka z depa 2x Dolní nádraží   2x U ocelárny Evraz Ocelárna Evraz
Volno na Východní... Mám rád tu masu 12 náprav za sebou, na stycích to je pěkný koncert.... Avataři na Mittalu, ten nátěr mi bude chybět..., příjde mi povedenější než korporátní nátěr AWT Mittal, fíra tam asi zrovna narval 8 stupeň Avataři na Západním nádraží, mašina jede po soustruhu domů
  Ešus se blíží k záhlaví stanice Ostrava-Vítkovice   Železný jede s prázdnýma veronama pro železo, most přes Ostravici, jasno, -7 st.C. A zde již vracejí plné Veroniky aby naplnily hladový konvertor oxivitu spol. Evraz
Leden 2011, 632...šesttřidvojka sjíždí se dvěma vozy z Ferony na Dolní, po odstavení bere na Horní brámy     A vlak to byl pořádný, ještě že... 660tka pomáhá na postrku
2 záběry z depa z 2.1.2011, při focení před směnou jsem ještě netušil že líný medvěd večer odmítne poslouchat a nechá mě na holičkách na Horním nádraží   V roce 2007 proběhla mimořádná přeprava parní lok. PG 600 z pomníku v Jablůnkově-Návsí do Vítkovic Zde na přejezdu Sirotčí ulice
snímky z přepravy poskytl
Jirka Boháček
A zde již na vlastní ose mezi Západním n. a depem, mašinka by jednou po opravě do vystavovatelného stavu měla stát jako pomník před depem Vítkovice Doprava a.s.
Je 1.1.2011, válcovna nemá pomalu do čeho píchnout...polovina provozů ještě slaví Nový rok 2011     2 snímky ze stavědla 1 Horního nádraží, takový unikát jako my snad už nikde v provozu nemají...?  

Rok 2010

Dunkary a zima, to bude problém, vyklopíme??? Dolní 24 kolej... Pohled z wapek, Dolní nádraží   Dolní, i kotle na rozpálení mají své kouzlo, alespoň pro mě...
Horní, sníh nám pěkně komplikuje život       Dolní
Válcovenský stroj na koleji k5 Válcovenský stroj na koleji k5, hustě sněží, -3st.C Jedna z prvních jízd železného po dlouhodobém přerušení dodávek Šestikolák dovezl na 2 kolej zátěž pro Vítkovice, nyní odstupuje z vlaku. Ve stavebním...
DH200, depo Kovárenský stroj na bývalém osobním nádraží Kovárenský stroj na bývalém osobním nádraží Kovárenský stroj na bývalém osobním nádraží Horní nádraží
A máme tady první sníh zimy 2010, je 29.listopad. Tuhle fotku věnuji všem klukům u posunu co opět řádně vymrznou, kluci vydržte!!!, budou i hezké dny 3 fotky z přeprav dumpcarů na haldu Hrabůvka Posunovač předpisově dle zákona o drahách na prvním sunutém voze... Pod Polaneckou spojkou Vpravo spojovací kolej Vítkovice-Mittal, uprostřed 2 spojovací kolej, úplně vlevo kolej zvaná Výtažní, vše mezi Východním a Dolním nádražím
Přesun na 2 spojovací koleji mezi Západním a Horním nádražím T419 s poklopem na své cestě do kovárny na Mittalu Přejezd na Sirotčí Východ na Východním nádraží na 9koleji. Pěkně se to kroutí co? Dolní zhlaví Východního nádraží
Několik foteček pořízených před noční směnou, depo dýchá a žije i v noci při údržbě lokomotiv. Pro ranní směnu musí být mašiny nachystány a v pořádku.        
Zde vlak bramů tažen vlakovým slonem s pomocí dvojitého postrku odváží soupravu bram do Horního nádraží. Celkový výkon všech 3 lokomotiv je asi 1800 kW, vlak má cca 1800 tun.  Vlak bramů tažen vlakovým slonem s pomocí dvojitého postrku odváží soupravu bram do Horního nádraží. Celkový výkon všech 3 lokomotiv je asi 1800 kW, vlak má cca 1800 tun. Depo, plynovka je oproti ř.729 pěkný drobeček... Parní mašina dovezená z Jablůnkova, úmysl je ji zrekonstruovat do vystavovatelného stavu a umístit před depo jako pomník Plynovka CNG, poslední dobou kolegy přezdívaná ,,zapalovač,,!!!.
742 ČD Carga odváží prázdné vozy po složení bram z 26 koleje. T419 na váze, přes váhu lze jet max. rychlostí 10 km/h, Lumír jede na postrk. Slon na Horním Líný medvěd dováží další východ, po odstoupení nastoupí jako postrk pro bramy. Švindl odjíždí...
Švindel na 59 koleji dělá brzdu aby mohl odjet do Horního nádraží kde bude zpracován a zvážen. A zde již odjíždí na plný výkon do Horního, stroj je veden nejstarším a nejzkušenějším fírou vlečky Brusičem. Vlevo švindel s vlakovou T419 fouká soupravu na 59 koleji, vpravo jedoucí stroj řady T419 vedený zkušeným Lumírem Wojtanovským jede na postrk. Slon zde odstupuje ze 24. koleje kde dovezl tzv. východ. Východ je slangový výraz pro odchozí zátěž z vlečky. Řada 742 ČD Carga odváží prázdné vozy po složení bram z 26 koleje.
Horní, 1 kolej Dolní, foto Martin Vym. A konečně nové zvíře, Slon na Horním nádraží, moc pěkná mašinka Chtěl tady někdo to štramberské vápno? Termopoklop na Západním nádraží.
Zatímco 740cítka  čeká na koleji h7 na poklop, řada 419 se vrací z váhy kde odstavila prázdnou raketu... Cestou z Mittalu

 

Vlajková loď Vítkovické dopravy, zde na Západním n. Drobeček zvaný Kunčičák Hutní, h12
Dolní 2 noční pokusy na noční z Horního n.   Cestou z haldy na Dolní nádraží Cestou z haldy na Dolní nádraží, máme stůj, z Dolního jede vlak na Východní a kříží nám cestu
Bramy, lije jako z konve Když se nedaří Vjíždíme na Východní Dolní Dolní
Czech Raildays 2010
Důstojný reprezentant Vítkovice Doprava a.s.
Czech Raildays 2010 Czech Raildays 2010
reko řady 742 pro ČD Cargo
A již v ostrém provozu na Dolním nádraží Horní
4 x železný       Západní
Západní nádraží a 4 vozy pro Feronu Vozy pro Feronu Prázdné vozy z Ferony   Západní nádraží
5x momentka z Horního        
Veronika v hale Něco z archívu, zde štramberák mezi Jistebníkem a Studénkou, léto 2007 Jistebník, léto 2008 Noční pohled na Horní nádraží, červen 2010 Pohled k ocelárně Evrazu
Dolní, kolej 26 a špalky pro špalkárnu....foukáme vlak a čekáme na dvojitý postrk, zátěž 2400 tun. Norma zátěže pro lok. řady 740 je 850 tun.
(Dolní nádraží - Východní stoupání 16 ‰)
Mašinka bývalé řady 211, původem z DKV Cheb, nyní s motorem Liaz-Tedom s pohonem na CNG.
Reko Vítkovice-Doprava a.s., zkušební provoz
Řada 729 před depem Řada 729 před depem
Deštivé ráno na Haldě Hrabůvka Halda Hrabůvka Halda Hrabůvka T448.088 sjíždí s haldy, kolej vlevo vedla na dnes již nepoužívanou haldu v Hrabové Povodňová situace na splavu řeky Ostravice 19.5.2010, nejvyšší hladina vody při této povodni byla předchozí den ještě o 1,5 m výše.
    Něco z mobilu...    
Západ sluníčka na Horním Západ sluníčka na Horním Povodeň, květen 2010, řeka Ostravice Povodeň, květen 2010. Most vydržel...musel, kovárna na Mittalu čeká na ingoty Povodeň, květen 2010, Ostravice, pohled k ul. Rudná
ŠKODA VAGONKA a. s. ŠKODA VAGONKA a. s.
přesuvna
ŠKODA VAGONKA a. s. ŠKODA VAGONKA a. s. Sunutý Ešus po zkouškách z Ostravského vítkovického nádraží do výrobního závodu ŠKODA VAGONKA a. s.
Východní Dolní Horní, v pozadí budova šaten po rekonstrukci. Železný Horní nádraží, železný kvůli výluce výjimečně úvraťuje přes Horní
Příjezdová skupina, kolej 22. Příjezdová skupina, kolej 22. Dolní...22 kolej, mašinka plní brzdovou soustavu vlaku vzduchem. Řada 729 sune dumpcary na haldu. Z Dolního.
Momentka ze svačiny na Horním nádraží.  Obě krasavice - T 448.088tka i T448.066 už spolu dlouho nejezdily. Mimochodem, píšťala na 066 je fakt nádherná, skoro jako má pára. Tu mašinu mám moc rád, i když její 8 stupeň moc netáhne. Brzké ráno na haldě v Hrabůvce Na Horním Na Horním Barča přiváží Ostravu, na postrku jí pomáhá čmelák.
Konkurence OKD-Doprava, prázdné wapky odjíždí z Ostravy-Vítkovic sždc. Nádherné světlo doprovází vznik této fotky naší T419 čekající na svůj odpolední výkon ve válcovně. Nádherné světlo doprovází vznik této fotky naší T419 čekající na svůj odpolední výkon ve válcovně. Líný medvěd před novou halou pro výrobu kotlových stěn, novou chloubou Vítkovic. A proč líný medvěd? 1 stupeň má výkon tak 10 kW, jakoby nebyl..., mašina táhne tak někde od 3 stupně. Momentka z Dolního.
Železný při cestě z Mittalu na mostě přes Ostravici v Kunčicích Východní nádraží Východní nádraží Ostrava-Vítkovice SŽDC Sunutý přesun Mittal-Západní n.
Dispečerský stroj odjíždí z tzv. čistírny Dispečerský stroj odjíždí z tzv. čistírny Huť   Strašidelný železný ve sněhové bouři boblíž Východního n., březen 2010
T 419. čeká na svůj výkon
ve válcovně...
Přístavba šrotů pro huť, kolej k4, Západní n. Traťová zkušeně vedená Mirkem Š.
jede z depa na Horní nádraží
Hutní stroj právě přistavuje termopoklopové vozy k naložení horkých ingotů, huť, kolej h7 Hutní stroj cestou z depa, leden 2010
Depo, leden 2010 Horní, leden 2010 Horní, leden 2010 Horní, leden 2010 Horní, leden 2010
Mittal podzim 2009 Horní nádraží V17 Leden 2010, depo Cestou na Západní, kalamita leden 2010 Horní, kalamita leden 2010
    ROK  2009    
Západní nádraží, strojvedoucí
Venca Hromkovič

Západní nádraží, kolej h5, teplota -10 st.c.

Štramberská Mittal Zkušený Mirek vede jistou rukou svůj stroj
Mittal

Mittal

Západní nádraží, k1

Mittal

Mittal

Západní nádraží

Mittal

Lego s kokilou v Kairu

Mittal

Mittal

Západní nádraží Dolní nádraží, souprava ČD se vrací po soustružení obručí domů Pohled z lega na "raketu", Západní nádraží, PO huť 22 kolej Dolní nádraží, příjezdová skupina Železný točí další kolečko do Mittalu
22 kolej Dolní nádraží, příjezdová skupina Halda Dolní nádraží, ČD Cargo přiváží další zátěž, po "našimu", Ostrava už jede. T419 Brejlovec na vlečce VZD, to se tak často nevidí...
5tý barák? Ru 59, wapky pro Třinecké železárny Na Východním, 5 kolej Východní n. Cestou z Horního na Západní nádraží
  Hlubinný vůz VZD Dolní n. Ru 59 Dolní n.
Pohled z ulice Ruská na Západní nádraží Horní nádraží Na Ruské Skládaní bramů na Horním Horní, váha

Tohle tak mít .....

Na haldě v Hrabové Dolní nádraží Na haldě v Hrabové Na haldě v Hrabové

Západní nádraží, kolejový jeřáb na koleji h9

Západní nádraží, pohled k ulici Ruská

Západní nádraží, stoupající kolej k1 vede do šamotárny

Západní nádraží, k4, zde se vykládá šrot pro huť

Štramberák je vytahován za Východní nádraží, kde provede úvrať a z postrku se stane vlaková mašina....přes Ostravu-Vítkovice SŽDC si to pak namíří do Štramberku.

Pohled na Západní nádraží, vzadu vlevo provozy Těžké mechaniky, napravo Elektrohuti

Dumpkary na Západním nádraží

Západní nádraží, pohled k ulici Ruská

Mrož před hutí na koleji h9, Západní nádraží

Železný s prázdnýma veronikama jede své další kolo na Mittal

Západní nádraží

Opět h9

Jeden z ingotových vozů, momentálně bez poklopu

Konkurence na Mittalu

V depu Vítkovice-Doprava

 

Takzvaná "vítkovická stonožka" vůz Hxn 372554 na vlečce Mittalu
Délka vozu přes nárazníky 26,4m, 20 náprav, max. hmotnost loženého vozu je 416 tun, únosnost 260 t. Maximální povolená rychlost je 15 km/h, vůz má překročený průjezdný průřez, přeprava povolená jen za dne po určených kolejích vlečky.

 

Dolní nádraží, ten most je na Rudné ulici

Konkurence na Mittalu

Vlečka Mittalu, kolej vlevo klesá ke Kunčicím, pravá je spojovací kolej na Východní nádraží

Sunutý přesun se blíží k Východnímu nádraží

Na Východním

Dolní nádraží

Dolní nádraží

Dolní nádraží, 26 kolej, bramy jsou tu, kdopak je asi složí....?

Dolní nádraží

Dolní nádraží

Dolní nádraží

Dolní nádraží, zde se zpravidla odstavuje výchozí zátěž pro Cargo

Dolní

Depo

Depo

Depo

řada 740 (T448)

T448

 

DH 200

Depo

Depo

Depo

Depo

Depo

Západní nádraží

Západní nádraží

Západní nádraží, Kairo

Západní nádraží

Západní nádraží

Západní nádraží

Západní nádraží

 

 

 

 

Železný na své noční cestě do ocelárny, zde pod mostem na ulici Rudná, Západní nádraží

Czech Raildyas 2009

 

 

Další fotografie z prostředí Vítkovické dopravy pořízené kamarádem Tomášem najdete na http://e499-2002-msts.wgz.cz/fotografie-photos/vitkovice-doprava-a-s.html

www.zelam.cz

mailto: vitaklozik@seznam.cz

start website 10/2008